onsdag 22. september 2010

Høst

Høsten er på mange måter min yndlingstid. Det er flotte farger, mye deilig å høste av friske grønnsaker og bær. Det er ofte både travelt og slitsomt når vinterveden skal i hus, poteten opp og annet vinterforråd berges. Men det gir også en utrolig tilfredstillelse å nyte av det man har høstet selv. Etter en hektisk sommer gir de mørke kveldene med varme i ovnen også rom for ettertanke og tid til å slappe av.

Det er vemodig når bladene faller og vinteren begynner å melde seg, men det er også bud om endring, nye tider og nye oppgaver. Slik det er i livets vedvarende syklus.

Denne høsten blir det en spesiell endring fordi jeg begynner i helt ny jobb. Etter en sommer i arbeidsledighet starter jeg i en prosjektstilling 1 oktober. Der skal jeg prøve å inspirere bønder i Midt-Troms til å produsere mer grønnsaker. Etter å ha "dyrket" fisk i mange år blir det nytt, spennende og litt skummelt.


Men enda er det litt sommerblomster å glede seg over og jeg har fortsatt litt tid til egne prosjekter. Etter en hektisk helg, ble resten av vinterveden saget på mandag og nå har jeg fått strikket litt og lagt ut noe på Epla . Til helga blir det sykurs med masse spreke damer og en ekte skredder til lærer. Det gleder jeg meg til !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar