søndag 1. august 2010

FiF- konserter og torgliv

Denne uka har det vært Finnsnes i Fest, et arrangement vi ikke har vært så veldig flink å besøke siden vi forlengst har vokst fra tivoli og synes kjøpefest er nokså kvalmt. De siste årene har i midlertid FiF fått en bredere og mer kulturell profil med noe både for store og små. Dermed var det noe som lokket også meg og min kjære. Torsdag var det konsert med Vamp på kulturhuset. Som forventet var det fullt hus og en kjempekonsert. Her var det kremlåter hele veien og et imponerende antall instrumenter ble traktert av bandets medlemmer.

Den største konsertopplevelsen vi hadde var nok likevel den konserten som var minst besøkt. Et knippe lokale (i litt vid forstand) musikere med Dag Erik Pedersen (bass), Sverre Hågbo (trommer), Eivind Valnes (piano) og Albert Albriktsen (saksofon) laget høy jazzklubbfaktor på Finnsnes hotell. Sørgelig nok var det bare et fåtall tilskuere, men musikken ble ikke dårligere av det. Den ene jazzklassikeren fra 50-tallet etter den andre fikk godfoten til å gå. Det som var mest imponerende var at de påsto de møttes til første øving kl 6 samme kveld som de opptrådde! Det skulle man ikke tro! For alle de som gikk glipp av konserten så kan de få en lite smakebit her:


Etter en sen jazzkonsert overnattet vi på hotellet siden jeg skulle delta sammen med Husflids- og Hagelaget på torget dagen etter. Dagen opprant med sol og deilig temperatur, men det varte dessverre ikke. Klokken var ikke 11 før det skyet over og begynte å regne. Å selge husflidsprodukter og grønnsaker i øsende regn er ikke noen stor suksess, men litt salg ble det da.
Både sommerkål, broccoli, salat og neper var brakt til torgs, og noen kunder så i allefall ut til å sette pris på lokalprodusert mat.




Kanskje prøver vi oss på en torgdag senere utover høsten.





Her er vi mens det enda var oppholdsvær :)

2 kommentarer:

  1. Takk for kommentar på bloggen! Ser at du har solgt litt på Epla. Det er bra! Jeg har bare 7 på ønskeliste, og det er IKKE bra. Men, jeg selger jo ellers, da, så jeg dør ikke, men er nok gruelig lei av alt det dilldallet Epla lar gå ut... Noen har meldt fra om dette, men det virker ikke. Synd - trodde på dette nettstedet... Legger deg inn på sida mi, jeg...

    SvarSlett
  2. Heihei! Jeg kom plutselig over bloggen din via Epla. Ser at du lager mye fint så jeg skal nok følge med produktene dine.
    Legger meg til som følger hos deg -det er alltid artig å se hva nordleningene har på hjertet!
    Ha ei finfin uke med nysnø i fjellan:)

    SvarSlett