lørdag 19. juni 2010

Tacosuppe

3-400 g kjøttdeig
1 løk
1 boks kikerter
1 gulrot
1 liter vann
1 ss buljong (vanlig brun)
2 ts oregano
1 ts hvitløkspepper
1 ts paprikapulver
1 ts spisskummen
litt chilipulver


Fortsatt ingen forbedring på temperaturfronten - regn og 6 grader. Et ekte suppevær! Ingenting er så godt når det er hustrig som litt varm suppe med litt futt i. Denne har i løpet av vinteren (og nå sommeren) blitt en klassiker. Rask, enkel og god!

Stek kjøttdeigen og løk, tilsett krydder, vann, kikerter og gulrot. og la det hele koke i 10-15 min.

Hvis man vil ha litt ekstra serverer man med tortillachips og litt revet ost.

1 kommentar:

  1. Hei Inger.

    Tusen takk for hyggelig kommentar!
    Jeg er så glad for at tipsene kommer til nytte. Jeg synes det er så viktig at vi samarbeider og hjelper hverandre på Epla. Jeg venter sånn på forumet, for det er så ofte jeg har lyst til å spørre dere andre om ting.
    Da jeg var liten, bodde jeg i Troms og vi hadde venner på Senja. Jeg likte meg godt på Senja og syntes det var moro med Trollet.

    God søndag!

    SvarSlett